Events

VPI teams regularly organize events to promote the sharing of experiences on entrepreneurial ventures and innovative projects. Our events enable networking between the academic and campus community (students, researchers and professors) and the business community (entrepreneurs, start-ups, SMEs and large companies).

Events for industry and investors

FORWARD, the yearly event organized by the SME Unit at VPI, dedicated to SMEs on a tech topic. Check the 2018 edition on Digitalization and save the date for the 2nd edition on February 7th, 2019

EPFL Investor Day on November 19th, 2019 will give the opportunity to international investors to discover the start-ups of our ecosystem, from the earliest to more mature stages.

Entrepreneurship events

Startup Champion conferences allow all audiences to discover entrepreneurship by sharing experiences and expert advice from entrepreneurs.

EPFL takes part at the Global Entrepreneurship Week that takes place every year in November. Conferences and different events are organized on the campus.

Networking and social events

Pizzas&Start-up is a conference that calls on 4 young innovative companies to present their activities and achievements to the community of the Park, EPFL campus and all interested participants.

The Weekly Happy Hour is the networking event organized every Tuesday at EPFL Innovation Park. A unique occasion to network, unwind and socialize. Every Tuesday at EPFL Innovation Park – 5.30 to 6.30pm

Next events

Journée du digital à l'EPFL: la digitalisation dans l'enseignement

Suite au succès de la Journée du digital nationale 2017, pour sa 2e édition, l'EPFL se propose comme un des lieux-phares pour accueillir le public.
Centrée autour du thème de la digitalisation dans l'enseignement, cette journée s'articulera autour de différents ateliers, visites, expositions et démonstrations scientifiques.

De 10h00 à 17h00, le Rolex Learning Center (RLC) hébergera de nombreuses activités dont des stands animés par des partenaires médias, des ateliers et une exposition sur le sujet du Data Detox par la Bibliothèque EPFL, des démos scientifiques par des acteurs-clés de l'EPFL dans l'enseignement ainsi que l'entreprise Firmenich, basée à l'Innovation Park, et l'association d'étudiants Octanis.
Le grand public pourra également découvrir au nord du RLC le bâtiment MED avec ses Discovery Learning Labs, ses salles pour l'apprentissage à distance ainsi que sa technologie de bâtiment connecté.
A l'ouest du RLC, ArtLab ouvrira également ses portes avec des visites guidées des archives du Montreux Jazz Festival et la découverte du Venice Time Machine et le Blue Brain Project dans son pavillon DataSquare.

Pour les jeunes de 8 à 15 ans, le Service de promotion des sciences propose des ateliers d'informatique, robotique et programmation. {COMPLET}

La journée se terminera par une Cérémonie officielle au Forum Rolex dès 18h30. Nous avons l'honneur d'annoncer que M. le Conseiller fédéral Schneider-Ammann sera présent pour ouvrir la cérémonie. Suite à la remise des attestations pour les ateliers pour enfants par Mme la Conseillère d'Etat Amarelle, deux débats sur le sujet de la digitalisation dans l'enseignement auront lieu avec la participation, entre autres, de M. le Conseiller d'Etat Darbellay, le Vice-président pour l'éducation de l'EPFL Pierre Vandergheynst ainsi que Diane Bernard-Bruls, Présidente de l'AGEPoly.

Export event

RLC E1 240

Start-up Champions @ EPFL

Le 13 novembre 2018, nous vous invitons à l’édition de l’automne 2018 de Startup Champions @ EPFL au Forum Rolex à 17 heures pour écouter et échanger avec Felix Mayer, co-fondateur de Sensirion, basé à Zurich, et Gabriel Clerc, ancien responsable du Bureau de transfert de technologies de l’EPFL. Le programme complet en pdf.
L’entrée est gratuite mais l’inscription est obligatoire sur Venturelab.

By: Felix Mayer, co-founder of Zurich-based Sensirion and Gabriel Clerc, former head of EPFL Technology Transfer Office.

Last news

Ultra-light gloves let users “touch” virtual objects

Scientists from EPFL and ETH Zurich have developed an ultra-light glove – weighing less than 8 grams per finger– that enables users to feel and manipulate virtual objects. Their system provides extremely realistic haptic feedback and

A virtual escape game awaits visitors to Forum EPFL